Proportion tack...

Något jag stör mig på - folk som skickar mail med ta mig fan helt oproportionerliga val av ämnesord. Som... "jag har inget att göra den här helgen så jag jobbar lite med klättrarklubben & nu upptäckte jag precis att en sida på hemsidan inte laddar som den ska. Det var ju lite jobbigt, det måste jag påpeka... få se nu, ämnesord... Oh, jag vet! EMERGENCY!!!". Eller - "Jag upptäckte precis att två PayPal priser blandats ihop. Det är ju katastrof, prisskillnaden ligger ju ändå på en hundralapp - jag måste få folk att inse allvaret i detta! Ämnesord... Kris!, Kris blir bra!".

News for you. Det är "EMERGENCY" om ens barn blivit påkörd av en bil eller om USAs arme precis korsat gränsen med målet att jämna din stad vid marken. Det är "kris" om landets befolkning svälter eller om varje elverk i Sverige exploderat på samma gång & det är minus 30 ute. Eller om kärnkraftverken får simultan härdsmälta. Det är INTE kris om din mail ligger nere en dag - tycker du det så gå ut & köp en bok om självhjälp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0