Sweet Sunday...

Vi har promenerat 10 km ute i solen, druckit var sin Starbucks grande, köpt shitakesvamp & balsamico glacé & dissat folks trädgårdar. Värst är folk som FORTFARANDE har julpynt galore ute - vi närmar ju oss alla hjärtans dag for the love of god! Vi har även häpnat över en trädgård där ägaren byggt två små mausoleum över sina döda hundar,  Rocky & Chocolate. I mean, jag förstår att man vill begrava sina husdjur - men på framsidan av huset? I en trädgård utan några andra riktiga dekorationer? Herregud om jag bott granne... jag hade varit skräckslagen om mausoleummänniskorna kommit hem med en ny valp. För då gäller det att sälja huset inom de närmsta tio åren, i annat fall får man dras med ytterligare en stenhög prydd med små keramikhundar & texten "Jellybean". Strosade även förbi en mängd små söta bagerier & jag drabbades av INSPIRATION - så nu ska kvällen ägnas åt kaktillverkning med svenska vibbar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0