Ultimat mitt i veckan bubbla!

Fika - med vin. Kan det bli bättre? Russett äpplen med tryffelsalt, rädisor, god ost... Jäklar vad myckat ost jag tryckte. Fast, jag tänker så här - någon gång då & då måste även jag få spåra ur lite. Dessutom buffrade jag med blomkål, & nyttigare än så kan man ju knappas bli. Jo, om man äter broccoli - men jag tycker att rå broccoli är ungefär lika gott som gräs. Anyway. Det var ett himla bra avslut på en himla bra dag. För shit så mycket jag lärt mig om orkidéer idag. I mean, bara det faktum att orkidéer är kapabla att producera cirka 50 olika dofter - allt för att attrahera eventuella insekter för pollinering - had NO CLUE BEFORE. Men nu vet jag - & ni. Crash course i nördighet kör vi på idag ja.


Något annat ni vill lära er om - jag har tillgång till hela UofTs virituella bibliotek & 10 års forskarerfarenhet, så är ni nyfikna på... tja, vad som helst utom fysik, så kan jag alltid sätta mig in i ämnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0