Brainstorming på slottet...

Farmor har via email upplyst mig om att kronprinsessan Victoria är ansvarig för trenden "luva med toffs". Om nu detta stämmer så är det ju helt fantastiskt roligt! För tänk, Victoria drar på sig något för att slippa visa att hon har en dålig hårdag & POFF så exploderar stan i toffsmössor. I det läget hade jag blivit helt ond om jag varit Victoria - så många osäkra, lättpåverkade människor, så många möjligheter. Jag hade korkat upp tre pavor vin tillsammans med Daniel & Silvia & spånat på vad mer trender man kunnat realitera. Fes med tofs, Hollywood turban, kanske något Cleopatrainspirerat? Eller ännu hellre, jag hade gaddat ihop mig med kungen (kapitalet) & Carl-Filip (designen) & lanserat en alldeles egen kollektion vinterjackor. Fatta så mycket pengar man kunnat dra ihop! Låt säga att var 10e människa i Stockholms innerstad har en Canada Goose jacka, det gör cirkus 100.000 GC-jackor. Hade kungafamiljen då sportat ett helt annat märke så hade kanske bortått 50% kutat ut & köpt en lika dan. Säg sedan att familjen B tar 5000 kr jackan, happ - så har man dragit in 250 miljoner. Tillverkas sagda jackor i Kina kan man väl räkna med en vinst på 3.5/jackan = 175 miljoner. Fatta så mycket man kan göra för den summan pengar. Typ köpa Grekland & återinsätta deras exilkungafamilj. Själv hade jag nog köpt Island, lite kul att ha en egen ö så där.

Kommentarer
Postat av: ma

Åter i kontakt med nätet. Skönt att hemresan gick bra och återhämtningen likaså. Ha det nu bra och tummen upp för 2012! Kram

2012-01-03 @ 22:43:42
Postat av: Jo

Sjukt bra idé! Detta måste du nästan skriva till hovet om, du kanske kan få royalty på idén =)



Kram!

2012-01-03 @ 23:40:43
Postat av: Ida

Ma - JA tummen upp för 2012. Jag saknar er massor redan...



Jo - Åh, tack, tack! Jag arbetade LÄNGE på det uppslaget. :)

2012-01-04 @ 00:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0