Fänkålskyckling...

Jag älskar fänkål & blir alltid lite glad i själen när jag hittar ett nytt recept med denna ingrediens. Idag blev det fänkål i kombo med organiskt kyckling. Inte kalkon alltså, de hade liksom inga lämpliga bitar att tillgå i affären. Kände liksom inte för fågelbit i magnituden mitt lår...


Anyway, superlätt & väldigt god middag. Allt jag gjorde var att vända två kycklingfiléer i salt & peppar. Hettade upp lite olivolja i stekpannan, stekyta på kycklingen & så i med två grovklyftade tomater & en hackad fänkål. Stekte alltihop någon minut, sedan tillsatte jag 2 msk balsamico (granatfruktsvariant i mitt fall) & så småkokade jag allt under lock i 10 min. Sedan en näve färsk basilika på det hela - mycket för att jag tycker att det är otroligt gott, men också för att Paul har en blind fläck när det kommer till basilika. Oavsett om den kommer i färsk eller torkad form blir han helt så där mateftertänksam & bara "men vad är det här för smak nu igen...?". Varpå jag ALLTID svarar "Basil, as usual Manuel...".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0