Hur man räddar sin middag...

Så fort det blir dåligt väder i Toronto blir folk väldigt tveksamma till att bege sig ut - ta bara vår avdelning som exempel, det ekar öde i korridorerna idag. Själv hade jag gjort upp planer om middag med Isolde, samt buffat ut Paul ur huset - så det i kombo viktigt möte på universitet gjorde att jag åkte down town imorse. Insåg dock att det var fara & färde att Isolde skulle ställa in. Planen var nämligen att hon skulle ta sig från sitt hus ner till mitt kontor, 20 minuters utomhus-exponering. Mycket riktigt kom ett trevande litet mail, med frågan om vi skulle planera middagen för nästa vecka istället. Vilket jag inte kände för, så himla trist att sitta själv en fredagkväll. Föreslog därför att vi skulle ses på mitt gamla favorithak, stället där jag levde när jag först flyttade hit, & se det gick! Mindre än fem minuters promenad från Isolde fungerade tydligen. Om fyra timmar kickar vi således igång den här helgen med lite Sauvignon Blanc!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0