My date with Isolde...

Isolde & jag har mailat fram & tillbaka & tillslut lyckats styra upp en bio-date: "My Week With Marilyn". I en vecka har jag knatat runt & trott att sagda film skulle börja klockan 17.00 idag. För fem minuter sedan bestämde jag mig för att vara lite duktig & kolla upp adressen för bion (så att jag hittar dit) & inser att filmen börjar 16.30. Ingen större fara så där, jag skickar ett email till Isolde & ber henne att möta mig en halvtimme tidigare. Här kommer det roliga - får ett mail tillbaka där Isolde bara "Men de kan INTE göra så!!! Inte hålla på & BOKA OM TIDER!!!"... Nu vet jag ju inte exakt hur de sköter bion vi ska till. De kanske är ett hippie kollektiv som håller i trådarna, eller någon som tycker att det är kul att jävlas & flytta om tiderna lite godtyckligt, men jag tror inte att så är fallet. Baserat på de 18 månader jag delade hus med Isolde tror jag däremot att det är mycket möjligt att hon inte såg efter så noga. Jag tror också att den här förmågan att inte riktigt se fel hos en själv är en gåva mänskligheten ska vara väldigt tacksam för.

Nu - SPINGA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0