Never, ever, arrange a baby shower for me...

Baby shower nummer två i mitt liv avklarad & nu är jag säker, om jag någonsin blir gravid - snälla, ordna inte något liknande för mig. Jag klarar mig utmärkt utan babybingo, kappdrickande ur nappflaskor och babycharader.


Jag tror också att jag klarat mig utan ankdekorationer samt "kom ihåg alla 20 babyprylar på brickan efter att ha kikat på den i 20 sekunder". Hade jag varit gravid hade jag också uppskattat om folk hade kunnat hålla sig från att köpa ballonger föreställande barn med abnormt stora skallar. Sure, små barn har en kroppskonstitution som inte är helt proportionell, men alltså... det är ju kul om ungen sett dagens ljus med en kropp större än skallen... & utan, ehum - jättepaket.

& vad jag har i handväskan? Tja, det kommer aldrig att rymmas på en lista - så den leken kan vi ju också skippa.

& äter jag tårta en dag så lär det ju vara efter att ha brudbantat, inte när jag redan känner mig som en zeppelinare.

Så, jag betackar mig - blir jag någonsin med barn så kan vi väl vänta med presenter tills dess att det konstaterats att resultatet har kommit till världen utan sandalgap & med en moro reflex som fungerar som den ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0