North American Christmas #1

Men check, en utav två nordamerikanska jular avklarad! Vi startade traditionsenligt med plockmat (jag zoomade direkt in på klassikern räkhjul med cocktailsås) & julstrumpor.

Fick ett granatäpple i tån istället för en apelsin, så det var en hitt. Känner mig kanske något mer tveksam till min massagepryl i form av en älg...

Nåja, desto gladare blev Luna över sin bäver - så det var ju lite skönt att det inte BARA var jag & Paul som gillade den. Det hade ju känts lite småjobbigt om det inte gått hem hos 3.5 åringen medan vi hade hysterikul åt den...

Efter paketmayhem vadade vi genom paketpappersdrivor in i matsalen för middag - något otippat blev det inte kalkon utan...

fondue. Kanske inte den mat jag så där direkt förknippat med julen innan jag kom till Canada, men här verkar det vara något som åker fram i tid & otid när något ska firas. Sedan fanns det även en halv laxsida bakad i lönnsirap - perfekt för moi som hade ätit lax 7 dagar i veckan om det inte vore för att jag känner ett tvång på att variera mig bara liite för att inte trötta ut Paul alldeles. Så gott att jag nära nog höll på att gå alldeles bananas & sleva i mig en tredje portion.

Sedan inträffade ett smärre julmirakel...

Vi behövde inte lyssna på berättelser om betor genom hela middagen. Förvisso hade vi väl kunnat prata om något roligare saker än om hur korrupt Colombia är/tjocktarmscancer - men man får vara tacksam för det lilla!

Kommentarer
Postat av: michelle

Haha, okej, god jul pårejj

besök gärna min blogg

2012-01-09 @ 12:40:28
URL: http://moofies.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack tack, bara en jul kvar nu!

2012-01-09 @ 14:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0