Platstjuven...

Eftersom jag är Svensk så är jag väldigt förutsägbar när det kommer till var jag sitter - har jag väl slagit ned ändan på ett ställe så är den platsen min för tid & evighet. Att sitta någon annanstanns känns helt enkelt fel & gör mig orolig i själen. Så jag har MIN plats vid matbordet & jag har MIN plats i soffan. Problemet är bara att det finns en annan individ i huset som också tycker att min soffplats är den bästa. Detta innebär att katt STJÄL min plats så fort bara en skinkhalva lämnat dynan.


Moi - Mumin, du är en simpel platstjuv - hör du det?!
Mammut - Talk. To. The. Paw. THE PAW.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Iris är precis likadan. Precis. Förutom när vi ska sova, då har hon hajat att den vänstra sidan av sängen är MIN och att den högra är hennes!

2012-01-11 @ 16:39:38
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Mammut kommer alltid & lägger sig efter att vi lagt oss, så där är det inga problem. Men soffan alltså, jag blir knäpp. Två sekunder räcker, sedan har han materialiserat sig på min plats.

2012-01-11 @ 16:48:17
Postat av: Matilda

Haha, samma här! Kattkräk!

2012-01-11 @ 17:24:02
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Skratt, de är roliga de små liven! Såg på din blogg att Iris sjunger i bilen, hon är inte så förtjust i att förflytta sig på det viset alltså?

2012-01-11 @ 17:59:15
Postat av: Madelene

Menar du att kanadensare inte är lika förutsägbara? Jag trodde att alla gjorde så...

2012-01-12 @ 00:19:59
Postat av: Ida

Nej de gör ju inte det... Jag har sett tyskar & holländare bete sig liknande, men hitintills är svenskar definitivt den folkgrupp jag stött på som verkar hålla hårdast på det här med "min plats".

2012-01-12 @ 04:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0