Stairs, I hate them...

Så skönt det är att resa åt det här hållet, att slippa den där allra mest mördande jet laggen. När jag åker till Sverige känner jag mig helt mörbultad i en vecka, åt det här hållet är jag bara urkopplad en dag eller två. Fast just nu beskriver ordet "mörbultad" mig rätt bra trots att vi landade i söndagskväll. Igår lyckades jag nämligen med konststycket att klara av halva vår trapp på cirkus en halv sekund. Tjocksockor & polerat trägolv är ingen hitt... Gjorde så ont att jag haltade bort till vardagsrumsmattan & fulgrät (alltså, så där när man bölar så att snoret rinner) ett par minuter. Nu har jag en tjusig lårkaka att visa upp. Jag & trappor alltså... ingen bra kombo. Faktum är att trappor varit den gemensamma nämnaren för de två gånger i mitt liv som jag slagit mig allra mest. En gång när jag trillade handlöst nedför samtliga trappor i en buss (lårkakor på båda låren, väldigt snittsigt) & en gång när jag föll ned för geologens trapp i Lund - tio trappsteg i sten med resulterade tripp till akuten. Jag börjar fundera på om jag ska bojkotta byggnader med trappor, de verkar ju inte gilla mig & jag gillar verkligen inte dem.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Aouch! Jag ramlade ner för en stentrappa i ett universitetshus här i Lund för något år sedan. Fy. Fan. Vad. Min. Svanskota. Grät. Det var en sån där svängd sak och jag ryser fortfarande vid tanken på hur ont det gjorde...

2012-01-06 @ 14:31:24
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Um, Lund har x-antal trappor av sten - samtliga rätt ovänliga mot mjukdelar.

2012-01-06 @ 15:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0