Those foreign ID-cards...

Så jag gick till banken för att lösa in min check. Bestämde mig för att vara riktigt PRÄKTIG & TRÅKIG & sätta in hela härligheten på ett sparkonto så att jag kan köpa 75 koppar grande chai tea latte för räntepengarna om fem år. Det visade sig att man var tvungen att ha ID-kort för att få öppna sagda konto. Men inte ett Svenskt ID-kort... no no no. Det gick inte! Det var ju "Just as those foreign drivers licences, and those doesn't count". Inga argument hjälpte, det var inte ett riktigt ID-kort, punkt slut. I ren desperation hivade jag fram mitt studentkort från UofT, alltså det kort som gör att jag får träna på UofTs gym samt låna böcker från biblioteken, & se det gick! Ett kort utan födelsedatum och utgångsdatum samt med den pixligaste lilla fyrkant till kort du kan tänka dig räknades alltså. Trodde att jag skulle svälja tungan i mina försök att inte dumförklara en HEL KONTINENT. Det gick tills jag kom hem, sedan kallade jag Paul för "moron".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0