Tintin!

Paul hade kvällsplaner, jag hade kvällsplaner - men vi skippade dem eftersom vi kände att vi behövde fylla på med lite tid tillsammans. Det är nämligen lite jobbigt att få umgås 24/7 under julen & sedan tvingas tillbaka till respektive jobb, så för att råda bot på det stal vi oss lite tid & roddade upp en halvdejt. En halvdejt är film utan middag. Eller, vi åt ju middag - men middag lagad av mig, så det räknas inte riktigt. Anyway, film blev det i alla fall till 100%. Tintin i 3D närmare bestämt. Mest välgjorda animerade filmen jag sett så här långt. Jo, jag tyckte att den slog Avatar i kvalité. Eftersom jag slukade Tintin, Lucky Luke & Asterix som liten på biblioteket i Älvsbyn så var det extra kul att se att de verkligen bevarat känslan i böckerna. Fågelkvitter kring huvudet vid trauma & liknande... Det enda störande, de använde de engelska namnen på karraktärerna. Följaktligen hette Dupontarna "The Thom(p)sons & vad värre var, Milou gick under namnet "Snowy". "Snowy"?! Lite roligt dock att det dröjde tills 28 års ålder innan det gick in i mitt huvud att figurerna i våra svensköversatta böcker trots allt gick under de franska namnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0