Vilket skräckscenario...

Jag läser på sportbladet om Sarah Burkes död, en händelse som många som jag känner här i Canada är väldigt ledsna över. Naturligtvis är det alltid sorgligt när en ung människa med massa potential dör, men i just det här fallet får jag så ont i magen. Fy, fy, så synd jag tycker om hennes familj. Just det här scenariot "jätteskuld till amerikanska sjukhus" är något jag själv är så galet rädd för. Har ju varit i staterna & klättrat/hajkat & jag vet hur knepigt det kan vara att få till försäkringar som täcker den typen av aktiviteter. Dessutom finns alltid den där lilla malande känslan av att försäkringsbolagen kan strida mot krav som orsakats av den typen av aktiviteter, även om man försökt att gardera sig med en lämpligt försäkring. Man hade ju kunnat önska att alla donationer som kommer in till någons minne hade gått till vad den personen brinner för, inte till sjukhusräkningar - men i det här fallet måste vi nog donera en liten minnesgåva till Sarahs familj även fast pengarna går till det sjuka amerikanska sjukhussystemet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0