Fredagsmys...

Lyckan i att smälla ihop datorn, knata ner till Pauls jobb, gå till St Lawrence & köpa strutsbiff & lax... Åh fina lilla helg vad du är välkommen! Fredagar är en sån där dag då jag vill äta gott - men inte stå i köket i evigheter, så då är lax det självklara alternativet. Godare än godast & så vansinnigt enkelt! Idag hittade jag på en ny kombo & det må se ut som en snögubbe kräkts på det hela, men SÅ gott!
Stoppa laxen i ugnen i 10 min med skinnsidan upp, 200 grader. Blanda ihop grekisk yoghurt med peppar, getost & strimlad basilika. Tag ut laxen när de 10 minuterna gått, drag av skinnet, bred på yoghurtröran & baka ytterligare 5 min. Lite babyspenat på det & middag check!

Kommentarer
Postat av: ma

Hej! Vi är hos farmor och jag skriver från hennes dator för att ge lite livtecken från oss. Detta beror på problemen med uppkopplingen hemma i Lse.
Anna tackar så mycket för all hjälp hon fått av oss att möblera 2:an. Hon utbrast i: "Ni måste komma och se så fint det är".
PS: Jag har lånat den digitalkamera för helgen.

Svar: Hej mamma! Vad kul att Anna gillar hur det blev, viktigt att man trivs hemma!
Ska bli så spännande att höra era åsikter efter att ha tittat på de möjliga lokalerna. KRAM!
Ida

2012-07-21 @ 09:44:16
Postat av: Matilda

Du laxtokiga kvinna borde testa ett recept min mamma brukar göra: basilika & tomatbakad lax! Blanda hackade tomater & färsk basilika med crème fraîche, salta & peppra. Bred ut på laxfiléer & baka i ugnen! Nomnom. I orginalrecptet ska tomaterna skållas & skalas, men det gör vi aldrig :)

Svar: Det ska jag absolut testa - för laxtokig är en väldigt bra beskrivning av mig!
Ida

2012-07-21 @ 12:40:08
URL: http://matildalo.tumbrl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0