Man får inte vara dum!

Paul är som de flesta nordamerikaner jag känner inte så där himla gung ho på rester. Speciellt inte om resterna räcker längre än en måltid. Han äter, för att han inte har så mycket annat att välja på, men det märks att han är uppvuxen i en kultur som är mer slit & släng. So... igår, när blev det en massa couscous-sallad över från SWEA-middagen, då knölade jag ner alla rester i en icke-genomskinlig plastbytta & pulade in allt i kylen. Paul var borta, så han såg aldrig vad som serverades & idag dök sagda couscous-sallad upp igen. Bara det att jag låtsades att den var nygjord för dagen... Allt frid & fröjd & så har vi rester till imorgon - perfekt!
Superenkel men väldigt god sallad - bara koka upp lämplig mängd couscous, ner med kryddor (jag gillar rosmarin & basilika) & citron. Massa persilja, hackade tomater & paprika & så ett gäng lättkokade (3 min räcker) sötpotatisar. Lite peppar & vitlök på det - klart! Oh, & feta ost också - himla gott ihop med sötpotatisen. Igår serverades salladen med pestolax, idag blev det med marinerad fläskfilé. Körde som vanligt på färdigköpt marinad, helt enkelt för att jag alltid tycker att det blir godare så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0