More sweet potatoes!

Efter att ha pysslat med våra sötpotatisplantor drabbades jag av akut sug & tvingade med Paul till underbart luftkonditionerade Loblaws där vi shoppade väääldigt långsamt för att kunna njuta lite extra av svalkan. Väl hemma blev det sedan sötpotatissallad med sallad till middag. Orkar inte äta varm mat just nu, får typ värmesvallningar & känner mig som om jag vore i klimakteriet om jag ens tittar på en kopp te (36 grader varmt idag). Så sallad it is & sötpotatissallad är så himla bra att göra eftersom det tar så lite tid att svänga ihop.
För två portioner delade jag bara upp en sötpotatis i kuber, la allt i en kastrull med saltat vatten & kokade upp. Lät det sedan koka ytterligare 3 minuter & sedan stjälpte jag ner allt i ett durkslag & spolade kallvatten över. Tippade sen ner innehållet i en bunke, på med 1.5 msk vit balsamvinäger samt ett par nypor salt & så in i kylskåpet. Tog sedan & hackade lite rödlök, nöp av ett par persiljestjälkar & hackade lite pekannötter. När sötpotatisen svalnat av blandade jag ihop allt, toppade med lite olivolja, mer flingsalt & cayennepeppar. Avslutade med att blanda ner lite getost eftersom jag inte hade fetaost hemma. Perfekt lätt sommarmat ihop med en grönsallad & lite kalkonbröst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0