Nu blir det vegan cupcakes!

Drog på lunch med Ewa som är en svenska som bott här i Toronto men numera bor i Umeå - himla kul att få höra hur hennes man James har klarat av omställningen. Oroar mig ju lite inför den dagen Paul & jag ska försöka oss på att bo i Sverige. Är rädd att stackars Paul kommer att drabbas av total stadsabstinens. Anyway, medan jag var borta dök UPS upp med Amazonleverans (det kommer JAG att sakna, att kunna beställa böcker på tisdag & få dem på onsdag). Tjoho! Nu har jag en laddning recept som gör det möjligt att prova på vegan cupcakes!
En av tjejerna på Pauls jobb är ju som tidigare sagts vegan & jag har halvt stört ihjäl mig på att jag inte kunnat baka cupcakes åt henne. Kakor gick ju sen jag skaffade en bok i ämnet - men cupcakes... Noll koll på hur jag skulle få till dem utan ägg. Men. Nu har jag svaret! I en lite röd bok som kommer att tas i bruk på fredag - ska bli spännande att se hur de tas emot på Pauls jobb. Jag hoppas på skeptiska blickar följt av förvånad cupcake glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0