Yesterday was a very odd day...

Det blev inget bloggande igår... för att det var den märkligaste dagen på länge. Den började väldigt husligt med att jag virkade klart ett par små tofflor till Ewas lilla Juno.
Konstaterade att större storlekar inte alls är lika söta som de yttepyttesmå babyskorna, men var ändå nöjd över att jag fått ihop mitt första custom par. Sen bakade jag cirkus 40 cupcakes...
& så drog vi till ett penthouse down town & firade just Juno - massa, massa, folk för en väldigt liten tjej. Vid halv fem beslutade vi oss för att dra hem från ettårsfirandet, men hissen var trasig - så vi fick knata nedför 33 trappor innan vi kunde hoppa in i SAABen & köra hem. Väl hemma dumpade vi våra prylar i hallen & joggade över till våra hyresvärdar eftersom de frågat om vi kunde komma över & här gick dagen från sockrigt rosa till... jaaa, - allt blev helt enkelt skitunderligt. För när vi dök upp så möttes vi av Joao´s brorson, som satte oss ner vid matbordet & gav oss en utläggning om hur Joao & Isabel hyrt ut huset till mig (inte oss) för ett vrakpris för att de tyckte synd om mig som student. Samt att de trott att jag bara skulle bo där i ett halvår eller så, men att vi bara bott kvar & bott kvar & bott kvar... & nu, nu var det tack & adjö eller så får vi betala nästan 3000 kronor mer i månaden. Alltså, det var så surealistiskt! Jag vände mig till Isabel & sa "men vi kom ju BÅDA hit & tittade på huset, det var ju aldrig tal om att bara jag skulle flytta in" & då ville hon inte ens titta på mig utan började bara prata portugisiska med brorsonen. Joao, ja han dök inte ens upp - fastän vi såg honom ute i trädgården fem minuter efter att vi kom hem. Jag orkar inte dra hela den timslånga sjuka diskussionen vi hade där borta, men lite kort kan jag väl säga att vi nu:
 
1) Letar efter ett nytt boende
2) Jag spånar efter hämd - för det kan ni ge er på att jag inte bara tackar för mig & lämnar obemärkt. Inte efter vad som utspelade sig igår.
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men alltså, vad är det för fel på folk? Att brorsonen måste gå in och ta diskussionen. Han själv kanske vill flytta in i huset?

Hoppas att det löser sig till det bästa, även fast det kanske innebär ett nytt boende.

Kram

Svar: Det var så oerhört märkligt... Där sitter man & brorsonen bara "Ja, ni har ju fått bo i princip gratis i tre år nu - så antingen betalar ni vad vi begär eller så är ni välkomna att hitta ett annat boende". Alltså, vet inte helt om jag håller med om att en hyra på mer än 8000 kr i månaden i tre år är att "bo gratis"... Hade ju räckt en bit på att betala för ett eget hus...
Känner mig trots allt rätt lugn i det hela - vi får helt enkelt se vad som händer.
Ida

2012-07-30 @ 18:48:02
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Jo

Men herregud! Vad i hela fridens namn är deras problem??? Det här kunde de ju hanterat på ett bättre sätt. Jag fick så där obehaglig känsla i hela kroppen bara av att läsa. Med tanke på hur mkt ni har fixat på det huset har ni ju typ fixat så att det huset nog är värt något mer än när ni flyttade in. De borde vara sååå glada över att ha haft er som hyresgäster. Mycket sympatier från mig och en gigantisk kram.

Svar: Du det var så SJUKT! Paul påpekade att vi förbättrat så mycket på huset & då bytte de bara samtalsämne & sa saker i stil med "for your current rent, you can´t even get a basement apartment - so take it or leave it".
Jag bara satt där & gapade, det var så uppåtväggarna att det liksom inte tog. Så jag känner mig som jag skrev i mitt senaste inlägg rätt lugn. Tvingas vi flytta, ja då gör det inte så mycket faktiskt.
Ida

2012-07-30 @ 22:26:40
Postat av: Jo

Det är ju bra att du känner så. Ska se om jag kan komma på någon bra hämnd.
Oh, en som kunde vara lite "in your face" är att återställa huset till hur det såg ut när ni flyttade in. Rätt åt dem att slänga ut er. Mkt jobb för er iofs. Ska se om jag kommer på nåt bättre. Fast är nog svårt att slå dina egna idéer ;)

Kram!

Svar: Åh Jo, oroa dig inte. Vi har redan ett par uppslag på g - de tar noll tid & så behöver vi inte köpa målarfärg. Vi avvaktar ännu, tills vi vet om vi flyttar eller inte - sen sätter vi våra planer i omsättning. Berättar vad det blir sen... :)
KRAM!
Ida

2012-07-31 @ 10:59:53
Postat av: Jo

Kunde allt tänka mig det =) Har sagt det förut att om jag nån gång behöver hjälp att hämnas så kommer jag att vända mig till dig =)

Kram!

Svar: Paul är inte heller så dålig på att komma på uppslag. Så behöver du någon gång hjälp så ställer vi båda upp, lita på det! KRAM!
Ida

2012-07-31 @ 21:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0