You can call me... PartyMama!

Suck... Jag har fått ett nytt smeknamn. PartyMama... Kan ju ärligt säga att det inte är min favorit så här långt i livet. Paul däremot älskar det, men det kan ju ha att göra med att det var han som kom på det & att han dessutom tycker att det är superfyndigt. För igår när vi var & shoppade garn så frågade han vad "Fiancée" & "Fiancé" heter på Svenska. Jag tänkte inte till på ordningen & svarade därför omvänt - fästman & fästmö. Paul som ju vet att party heter fest på svenska gjorde genast den kopplingen & så sluddrade jag väl till man:et lite - för helt plötsligt tjoar Paul genom hela affären "Fiancée is partymama in Swedish?!". Jag försökte väl lite paniskt räta till det hela, men vid det här laget var ordet PARTYMAMA inpräglat i Pauls huvud & han stod dubbelvikt av skratt... bara att inse sitt nederlag & hoppas på att han glömmer mitt nya smeknamn rätt snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0