Cake decorating 301 - part 4

Sista dekorationsklassen idag, nu blir det uppehåll fram till hösten. Jag ägnade de sista tre timmarna åt att spritsa en hel massa små bågar. Kände mig inte helt bekväm med de som jag gjorde förra lektionen, så jag bröt loss alltihop & körde på från scratch. Gillar verkligen string work, för att de kräver så mycket mer arbete än att bara sitta & pressa ner sockerpasta i silikonformar. Sure, mina små turkosa blommor är söta - men de kräver verkligen bara noll talang. Till & med Paul hade kunnat få till dem!

Så det ligger en helt annan nivå av arbete bakom en sån här tårta jämnfört med en som bara använder sig av blommor från avtryck. Även om nu det kan var himla fint i sig - som den här tårtan tillverkad av en av de övriga kursdeltagarna. Tycker att den är himla fin bortsett från pelarna, det känns så där. 80-talsvarning...

Kvinnan som gjorde just den här tårtan är en jättehärlig 60-årig italienska som tog kursen tillsammans med sin syster & sin dotter. När jag nekade dagens chokladtårta & efter förfrågan förklarade att jag inte äter bakverk etc blev hon först alldeles tyst. Sen sa hon "Men choklad äter du ändå, eller hur?!". Svarade nej & hon utropar "Men herregud! Jag hade hundra gånger hellre slutat med sex än med choklad!". Varpå hennes dotter skriker "BUT MOOOOM!". Fniss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0