Den officiella rabarberdagen!

Som utlovat blev det rabarber-festival idag. Jäklar i min lilla låda vad jag skalat & hackat rabarber! Frös närmade tre liter & kokade kräm av en kvarvarande. Rabarberkräm med massa vanilj - så enkelt & så gott. Fast här kommer det intressanta med just rabarberkräm, det är något jag växt upp med - men BARA genom Astrid Lindgren. Vi åt det aldrig hemma & den enda gång jag minns att det kokades kräm var det för att jag bad om det & sedan blev besviken för att det inte var paj (hej tjockisIda...).

Undrar hur många svenska barn som trott att de tyckt om saker som små bara för att sen inse att det var en AL illusion? Jag tänker stoppad korv & blodpalt... vilken femårig blir blank i ögonen av att tänka på blodpalt om de INTE vuxit upp med Emil?

Så frågan är, hur präglade är vi egentligen av AL´s bondromantik? Blir vi alla lite lyckligare av sockerdricka & varm choklad med skinn?

Kommentarer
Postat av: Jo

Alltså, genom hela min barndom hade jag tanken att varm choklad med skinn var gott. Fast varje gång jag drack det på dagisutflykter så blev jag ju besviken =)

2012-06-02 @ 15:18:49
Postat av: Ida

Hjälp vad mycket chokladskinn man fått i sig genom åren, så fort chokladen häldes i termoskoppen så var det där & så var man tvungen att pillra bort det. I-landsproblem på HÖG nivå! :)

2012-06-02 @ 22:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0