Going towards farm status!

Åkte upp till stugan med Pauls pappa idag medan Paul cyklade det där välgörenhetscykelloppet jag skrev om tidigare (buhu... det fanns inte plats för mig). Mesta delen av dagen ägnades åt att dammsuga upp äckligheter samt dra ut en miljon spikar, men i en liten regnfri paus kunde jag inspektera våra trädgårdsmödor. Stor lycka - det börjar ta sig! Dillen gör helt lysande ifrån sig & likaså vår timjan. Jag är sjukt nöjd. Förra årets betskörd tog sig nämligen knappt upp ur backen innan det åt upps av grannskapets kaniner.


Inte heller tomaterna eller paprikan har de satt i sig - lysande!

Jag känner mig så himla "green thumb" just nu, lite "Nej men nästa år sätter vi nog upp ett litet tomatstånd vid vägen!". Nästa steg blir till att tjata på Milan tills han fixar sin jordfräs så att jag kan brumma upp en till liten plätt & knöla ner ett par sötpotatisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0