Happy Wedding...

Gud vad jag körde mig själv nära väggen igår. Att laga ALL mat för 40 personer på en dag var väldigt nära gränsen för vad jag klarar av rent organisationsmässigt. På slutet, precis innan gästerna kom var jag inte ett dugg trevlig att ha att göra med. Pallade liksom inte att se Pauls & min pappa stå & prata om lite ditten & datten medan jag slet som ett djur... tack gode gud för mamma. Vilken klippa. Inte bara det att hon hjälpte till hela tiden & i samma tempo, hon hade på något vis också tid över att komma & klappa mig på armen när jag var som mest stressad. Så på något sätt fick jag ihop fem pajer, två typer av potatissallad, vanlig sallad, laxcrostini, pastasallad, smörkrämsdekorerade tårtor & allt därimellan. Sen drack jag två glas vin på raken & försökte konversera med folk. Fast den biten gick så där, var för uppskruvad & stirrig för att riktigt känna att jag hade något vettigt att säga. Så jag hängde med Soren, 6 år gammal, istället. Soren & jag bytte hemligheter i köket (han fick provsmaka det svenska godiset i smyg & så berättade han för mig om sin hemliga organisation - kan inte säga mer än så, har svurit på Mammuts liv) & så demonstrerade han sin nya cd-spelar för mig. Han hade fått den på en garage sale, för $4, samma dag & var grymt stolt. Väldigt sött. Fast ännu sötare var kortet han gav till mig & Paul...
Happy Wedding står det i fall att det inte står helt klart... Så sjukt sött. Älskar fåglarna. Får nog ta & arbeta in ett litet fågelpar i bröllopsinbjudan när det dagen kommer. :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0