Såna småsaker som jag kan sakna...

Vi planterade ju pumpafrön för någon vecka sedan - de har tagit sig rätt bra. Även om de nu inte direkt växer i de rader som Paul planterade dem i... liten kisse blev nämligen lite för nyfiken & var tvungen att peta runt lite för att se hur bra det grodde. Anyway, nu sitter vi här med ett gäng pumpaplantor i en plastback & ingenstans att plantera dem... om vi nu inte vill handgräva upp ÄNNU fler kvadratmeter ute i stugan & det vill vi inte. Inte alls faktiskt. Så vi lånade en jordfräs av Pauls pappa. En jordfräs som inte har fungerat på något år eller så & inte heller fungerade trots att Paul bytte olja & tändstift. Han ryckte & ryckte i startsnöret & maskinen gav ifrån sig ljud men inte mer än så. Inga roterande grävarblad så långt ögat kunde nå. Paul blev mer & mer frusterar, ryckte & ryckte & RYCKTE & jag bara "Du har inte rätta knycken!". Fast "You don´t have the right jerk!". Möttes av en totalt tom blick, noll igenkänningsfaktor & jag var tvungen att inse att "visst ja... Saltkråkanreferenser kanske fungerar till 100% i Sverige, men inte direkt någon annanstans".

Kan verkligen sakna de där småsakerna... som att Paul inte säger "RRRRRRrrrrrBUMP" när vi flyttar på matbordet. Å andra sidan, det fungerar åt båda hållen - är helt säker på att Paul också kan känna en liten inbördes sorg i att jag inte kan alla karaktärerna i Sesame Street.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0