Things I love with Sweden...

Hemlängtan är & hälsar på igen, det spelar ingen roll att Sverige har sin kallaste försommar på 80-år & vi har 26 grader & sol här. Jag vill hem i alla fall, om det så inneburit att pulsa i nysnö. Som vanligt när det kommer till hemlängtan så kommer jag på massa små saker med Sverige som gör mig alldeles varm i hjärtat. Ta vår förlovningsduk som exempel: även om man inte gillar kungahuset så är det faktiskt en himla häftig tygbit. Mönstret är en version av ett mönster som skapades för Rikssalens renovering 1846 & företaget som vävt duken är världens äldsta familjedrivna textiföretag. Ända sedan 1692 har de hållt igång. 1692... jag tycker att den siffran är helt otrolig! I mean, på den tiden höll fransmännen & britterna som bäst på att skjuta ihjäl varandra med jättemusköter & utkämpade bataljer över pälsdjur i Bäverkrigen...


Jäklar i min lilla låda vad jag älskar Sverige för vår historia & för våra traditioner - som vi lyckas balansera så bra mot det som är nytt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0