Vem kommer på något så sjukt?

Paul & jag skypar & han berättar glatt att han ätit "maple bacon doughnut holes" som del av sin lunch. Var & en för sig låter det ju nog illa - så jag var tvungen att be honom förtydliga. Visade sig dessvärre att det var som jag befarat:

"These are doughnut batter ... wrapped around crunchy bacon fried in the truck, with maple syrop poured over it"

Eh say what? Hur kan man komma på att sätta ihop något så totalt ohälsosamt? Det är ju helt sjukt! Det är som att be om en infarkt: "Nejmen nu tror jag inte att det här kontorssittandet kan ta mig närmare en bypass operation, jag får ta & skynda på med lite baconmunkar med lönnsirap". Herregud. Nu blir det kål i matlåda för Paul den närmsta månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0