Aftersshocks...

Efter föreställningen drog hela ACC-gänget över gatan för öl. Jag drack en Creemore för sakens skull, men hjärnan spann för högvarv.

Jag har varit så vilsen sedan Fjällräven Classic, känt mig så lost - utan ett mål att träna mot. Insåg att jag måste skaffa mig en ny utmaning. I augusti får det bli, min födelsedagspresent till mig själv. Jag vill känna den där känslan igen, den där av att inte orka mer men ändå vilja mer. Den där känslan av att man är en del av något större. Den där känslan av att vakna upp en kall morgon, värma vatten på primusköket & inse att man lever himla bra på väldigt lite...

Bara man har rätt människor runt omkring sig...

Kommentarer
Postat av: ma

Nästa år blir det Tarfala och ev Kekkonen-toppen. Kan inte hålla mig borta från Keb-trakterna! Kram

2012-03-25 @ 11:21:03
Postat av: Ida

Den här sommaren då? Jag vill också tillbaka, så där så att det gör ont. SAKNAR Kebnekaisemassivet & vill se mer av fjällstationerna, kom ihåg Alesjaure... Sommaren 2012 får det ju bli något på canadensisk mark eftersom vi inte flyger hem den här sommaren, men 2013 - då ska jag dit igen! Dessutom måste jag göra Fjällräven Classic igen. Vill ha en bättre tid!



KRAM!

2012-03-25 @ 14:26:31
Postat av: ma

Kan vi göra något de veckorna vi är hos dig - t ex en tur på cykel så pa kan vara med?

2012-03-25 @ 15:39:40
Postat av: Ida

En lång cykeltur hade varit jättekul! Det får vi fila på... vi kanske kan cykla till stugan?

2012-03-25 @ 15:52:45
Postat av: ma

Ja, det skulle vara kul! Vi lånar cyklar med pack- kassar för mat och Mumin och trapmar iväg. Kan du ta reda på den bästa rutten och annat som behövs. Pa är med också, och nu har vi alla motiv för att börja träna bakmuskeln.

2012-03-25 @ 19:03:12
Postat av: ma

Ja, det skulle vara kul! Vi lånar cyklar med pack- kassar för mat och Mumin och trapmar iväg. Kan du ta reda på den bästa rutten och annat som behövs. Pa är också med, så nu har vi motiv för att börja träna "bakmuskeln". Vi kan inte riktigt cykla än för all is på cykelstigarna men när vi är hemma igen om 3 veckor så tror jag att vi kan köra igång. JAPP o KRAM

2012-03-25 @ 19:07:18
Postat av: ingrid

alternativt svalbard maraton! Det är en win win situation. dels så kan man skryta att man var med i det nordligaste maraton som finns, inte illa, dels är det väldigt få deltagare, i den egna ålderskatergorin kanske man är 5-10 stycken, då kan man skryta, oavsett hur bra man är på att springa, att man kommit typ femma i ett maraton (man kan också springa halvmaraton och mil för den delen). Det är allt jag kan erbjuda i utmaningsväg. Fast man kan också leta dinosaurier här! Var på föredrag idag...kooolt, de hittade pliosaurtänder här (plus typ 20 skelett av pleistosaur och ictyosaur), men pliosaur var ju STOR! Kram kram

2012-03-25 @ 21:36:34
Postat av: Ida

ma - Vi har ju redan en liten åkpåse för Mumin - så den biten är redan fixad! Ska ni förresten vara borta i tre veckor? Jag trodde farmor bara skulle vara i Lse i två? Kram!



Ingrid - Nja... alltså maraton... jag hatar ju att springa. Jag har ju lite dåligt koll på geografin, men jag är ganska säker på att Svalbard dessutom inte tillhör Canada - så det faller ju på den bitan också. I annat fall var det ett väldigt bra uppslag, alltid bra om man kan skryta över något! Antar att du kommer att delta i årets upplaga? Kram!

2012-03-26 @ 18:06:10
Postat av: ma

Denna vecka är vi kvar i Lse, och ihopräknat med v 14 och 15, så blir det totalt 3 veckor innan vi kan börja cykla ute på gångstigarna.

Vad kul - är Munim tränad att "cykla" i åkpåsen? Det påminner lite om Katten Janssons fjällvandring i ryggsäcken! Kram

2012-03-26 @ 20:41:48
Postat av: Ida

Ah, ok - då är jag med!



Nja, Mumin får nog stanna hemma... :) Paul måste ju jobba & vi kan ju inte lämna honom helt åt sin ensamhet. Vad tycker du annars om Niagara-projektet?

2012-03-26 @ 20:50:32
Postat av: Ida

Vänta, fjällvandrade vi faktiskt med Katten Jansson? Jag har ett minne av honom i ryggsäckar vid ett par tillfällen & minns att vi en gång gick längs klockarvägen med honom i farmors ryggsäck.

2012-03-26 @ 20:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0