And a very Swedish dinner too!

Efter det där inlägget om att kasta mat... blev det fläskfilé & svampsås till middag! Av just den orsaken att svampen började se lite deppig ut. Samma gällde för äpplet jag hackade ner i kålfräset - fast jag höll mig från att upplysa Paul om detta. Mycket bättre om han äter glatt än tveksamt, även om han nu lämnade persiljan - fastän jag tjatade & sa att det var bra för att hålla utomjordingarna borta.


Självklart intogs kylskåpsrenset i solrummet - med värmeljus. En annan klassiker i svenska hushåll & en relativ nyhet i Pauls liv. Innan jag kom in & styrde upp saker & ting var ljus för honom något man tände på högtider, alternativt att man kunde tända ett stort blockljus någon gång då & då om det gällde något speciellt. Väldigt märkligt enligt mig - Canada är ju också en vinternation & då känns värmeljus som en väldigt billig & bra investering för att hålla humöret uppe när D-vitaminbristen är som värst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0