Canadian banking rouites...

Jag kommer nog aldrig att bli klok på det kanadensiska bankväsendet. Idag var ännu ett sånt där praktexempel. Knatade ner till BMO (Bank of Montreal) tillsammans med UTRCCs fördetta kassör, nuvarnade kassör & vår nya ordförande - syfte: ändra signaturerna på kontot så att klubben fortsatt kan sätta in/ta ut pengar. Tanten på banken accepterade helt mitt lilla vaga "Eh, we need to sign the signatures for this account" samt suddig kopia på det ursprungliga kontoarrangemanget. Jag behövde inte verifiera min identitet på något sätt, inte heller krävde hon ID från vår förra kassör. De nya personerna däremot - de fick lämna skrivstillsprov på cirka 6 olika blanketter samt tvingades prestera två ID var. Känns väl som om det varit rimligt att även be de två personer som bad om förändringen av kontostatusen om identifikation - men det kanske bara är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0