Kadoma...

Så jag vet, jag gnällde igår & jag gnällde idag. Gnällde över alla de där filmerna som kändes så... done that, seen that. Jag har sett så fruktansvärt mycket Japansk pudersnö, jag har sett så många bönehjul från Nepal, jag har sett mer vittrade sandstenstorn än vad jag trodde möjligt... Men vad jag inte sett tidigare var filmen som visade en liten del av Hendri Coetzee´s liv. Det var en så oerhört stark historia, en berättelse om en person som gjorde skillnad, som förstod, som hade empati, drivkraft & versioner... Jag grät. Grät så där att det gjorde ont i bröstet & runt omkring mig grät de andra personerna i salongen. Om ni någonsin har chansen att se Kadoma - en film om en människa som gjorde skillnad - se den. Det kommer att göra ont, det kommer att vara otrevligt... men se den. Se den & gör sedan något gott till minne av en fantastisk medmänniska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0