Styling the cookbook, shoot 1!

Hela dagen har ägnats åt SWEAs kokbok - det har varit fullt upp, men himla kul! Först åkte Paul & jag & hämtade upp galna mängder svenskt porslin (för gör man en svensk kokbok måste man naturligtvis köra fullt ut!) & sedan drog vi med full bil till Linnea & Vincents studio. Råvaror & material packades upp, bord riggades...


& vispgrädde vispades...

Sen körde vi! Om ni undrar vad jag håller på med så står jag inte & bara "pussipuss fina lilla västerbottenspajen"... Nope, jag blåser ånga på maten så att den ska se så där riktigt rykande varm & god ut!

I fall att ni undrar - Vincent jobbar som fotograf. Tacksamt, oerhört tacksamt. Så kul & motiverande att få tips från någon som verkligen kan det här & har öga för detaljer.

Slutresultatet? Bjuder på en liten sneak peak. Är så galet nöjd med vad vi åstakommit så här långt!

Nu måste jag bara försöka leta reda på en AD som kan sätta ihop kokboken. Men det får bli nästa veckas lilla huvudvärk, i nuläget tänker jag njuta av vad vi faktiskt fått gjort!

Kommentarer
Postat av: ma

Vilket jobb! Lycka till med projektet! M

2012-03-05 @ 20:30:12
Postat av: Ida

Tack, det är jättekul! Så det här blir våra helgprojekt framöver! Ljustsättning & reflexskärmar! :) Förresten, har ni betalt farmors internet räkningar än? Det måste göras snarast, annars spärrar Tele2 henne igen.



Kram!

2012-03-05 @ 20:35:41
Postat av: ma

Ja, då har ni att göra!

Visst, det är klart med betalningarna, men hon hade inte någon Internet igår kväll än. Vi skulle avvakta en bankdag till och se om det börjar fungera f o m idag. M

2012-03-06 @ 19:01:44
Postat av: Ida

Japp det har vi, men det är KUL jobb!



Hm... har hon testat att koppla ur internetet, stängt av datorn & sedan startat upp allt igen?



Kram!

2012-03-07 @ 18:24:21
Postat av: ma

Hon har stängt av datorn och startat upp igen samt dragit ut kontakten ur väggen men utan framkom. Jag tror inte att hon kopplade ur internätet. Hur skall hon bära sig åt i så fall med den utrustning hon har? Just nu är hon inte hemma så jag vet inte om något positivt har hänt under dagen! M

2012-03-07 @ 20:11:00
Postat av: Ida

Jag vet inte, jag har aldrig sett på den så noga - det har varit Paul & Magnus som fixat med det. Mitt förslag är att hon ringer Tele2 & så får de guida henne genom processen. Deras telefon nummer är: 0772-25 25 25. Lättast att få tag på dem är om hon ringer mitt på dagen under veckan.

2012-03-07 @ 21:25:39
Postat av: Jo

Det ser verkligen riktigt proffsigt ut! Blir säkert hur bra som helst =)



Kram!

2012-03-07 @ 22:43:27
Postat av: Ida

Tack, det hjälper ju också att ha en riktig fotograf som hjälper till! Ska bli så kul att se resultatet!

2012-03-08 @ 01:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0