Varför sa ingen något?!

Mina trädgårdsböcker dök upp häromdagen & ikväll slog jag mig ner för att bläddra igenom dem lite mer noga. Dricka lite te & lägga upp planer för stugans trädgård. Tänk värmeljus & myspys. Fast. Så inser jag att jag är grymt sent ute. Om bara ynka 9 veckor kommer det inte längre att vara risk för frost i stugan & det innebär att jag skulle ha börjat odla brysselkål för TIO veckor sedan! Jävlar i min lilla låda - stress, stress! Hur ska vi överleva nästa höst/vinter utan brysselkål? Kanske än mer katastrofalt, jag ligger efter på fänkålspreppen något helt grymt... Varför, varför, har ingen informerat mig om att jag ligger efter?!


Nu blir det att ta igen förlorad tid. Börjar med att lägga upp ett schema över vilken typ av rovdjursurin som vi ska sprida över tomten för att hålla hjortarna borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0