First dinner outside!

ÄNTLIGEN steg temperaturen så högt att jag förkunnade "utomhusmiddagspremiär"! Vi sprang alla ut som ystra kalvar, med bärbar radio, kuddar till utomhusmöblerna & Mumin - ja han sprang med utan att förstå ett smack av vad vi gjorde, men lika glad var han för det!


Sen lyssnade vi på Queens & David Bowie, åt buffel & kidneybönssallad & jag tog en Creemore. Paul körde på en variant, först så nära han kunde komma Sverige - dansk öl...

& sen bytte han till lokalproducerat - nämligen Black Creek Beer, som produceras på samma sätt som nybyggarna tillverkade sitt öl när de kom hit.

Var som balsam för själen att äntligen få flytta ut - jäklar i min lilla låda vad jag lever för sommarmiddagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0