Summer & shorts!

Woot! Första shortsdagen, check! Eller, oki... noga räknat hade jag kunnat sporta shorts redan i stugan under långhelgen, men jag lät bli pga myggen. Det var liksom lite "Vad är värst, värmen eller flyfäna" & det senare vann. Men idag blev det shorts - för här i Toronto är myggen tack & liv inte fullt lika djävulska som ute på vischan. So shorts it was & I was happy!


Nu börjar den där tiden på året då man kan äta frysta bär & mango utan att få blå läppar, då man kan låta håret självtorka ute & man inte behöver sätta på sig skor om man inte känner för att sätta på sig något fint & högklackat.

Den tid på året då man får solblekt hår, då man checkar humid index & tornadovarningar eftersom de då & då slår till även här i Canada, då man kisar mot solen & tänker att man kanske kan få en fräken eller två fastän man aldrig tillhört de lyckligas skara.

Någon gång ska jag lyckochocka min kropp & flytta till ett ställe där det är så här HELA tiden - åh så underbart det hade varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0