En dalahäst?!

SWEA Toronto har en facebook grupp, så jag frågade medlemmarna om hjälp med uppslag till kokbokens framsida. Hitintills har i princip alla röstat för köttbullar & dalahästar & jag känner mig lite småchockad. Identifierar vi svenskar oss verkligen SÅ STARKT med just dessa två saker? Sure, jag älskar farmors köttbullar - men i övrigt är det ju inte en rätt som jag direkt har cravings för på en daglig basis bara för att jag inte bott i sverige på 5 år. Dalahästarna... eh, nej. Känner noll anknytning till dessa totalt värdelösa dekorationer. Jag menar, VAD har de för användningsområde egentligen? Förutom att samla damm. Då känns väl svenskt porslin mycket närmare folksjälen - tänker allt från Berså till Flytande blå eller Gröna Anna. Eller? Har jag helt tappat sverigevibbarna när jag avfärdar dalahästen genom att himla med ögonen? 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Äh. Sätt Mammut & Digby på framsidan.

Svar: Mammut var ju faktiskt med i den diabeteskokbok jag gjorde förra året, så jag får kanske peta in Digby i den här! :)
Ida

2012-11-02 @ 15:54:05
URL: http://matildalovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0