Gästrum till kontor till pysselrum!

Jag har ju skrivit om vårt gästrumtidigare, som för cirka ett år sen blev till hemmakontor. Bara det att jag ALDRIG jobbade där inne. Dels för att det lilla skrivbord vi släpade dit från stugan luktade så unket att jag fick ont i huvudet, dels för att jag verkligen gillar att jobba från något mjukt (soffan, men tidigare har jag alltid gjort allt jobb i sängen). Så det där lilla rummet har stått där & varit totalt menlöst. Så till den milda grad att jag bara störtihjälmig när jag gått förbi det. Idag vaknade jag upp & hade en färdig plan i huvudet - det ska helt enkelt bli mitt pysselhögkvarter! Alla små cupcakesdekorationer jag gör... inte så smidigt att hålla på med dem vid köksbordet. Jag kan städa mig blå, det kommer ändå alltid att finnas katthår i huset & med den öppna planlösningen på nedanvåningen så är det rätt kört på att hålla katthåret borta från sagda dekorationer. Eftersom det känns lite sådär att sälja något med tillhörande katthår så är det perfekt att ha ett litet rum att jobba i. Ett litet rum med DÖRR. Sagt & gjort, jag tvingade Paul att kånka upp min lilla antika symaskin som temporärt skrivbord.
Sen organiserade jag om hela bokhyllan & förpassade en massa onödiga böcker till källaren. Skruvade också ihop ett gäng kartonger som jag ska fylla med kakdekorationstillbehör.
& så ramade jag in mitt diplom som visar att jag klarar av grundläggande tårtdekoration.
Imorgon ska jag kånka in en annan förvaringslösning & nästa helg (när vi hämtat hem vår slagborr från stugan) ska Paul dra upp en hylla där jag kan ställa mina cellofantårtor. Sen är mitt lilla pysselpentagon komplett! Bortsett från att fotöljen som står där är rätt omjuk... måste försöka hitta något som jag kan försvinna in i. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0