Inte hetsa upp mig nu...

Har känt hur blodtrycket har varit uppe & vänt idag. Jag försöker nämligen deala med hur vi ska presentera kokboken under julmarknaden & möts av... ja men inte så där jättemycket hjälp om man säger så. Eller, inte ens ovilja till att hjälpa, snarare ovilja att rucka en millimeter på de planer som finns så att kokboken får plats. I nuläget har det föreslagits att KOKBOK kan säljas tillsammans med second handböckerna. Jag kan ju inte direkt påstå att jag jublar över det förslaget. Alltså, lägger man ut närmare 70.000 kronor på att producera en bok, då får man banne mig se till att den blir en succé. Det är ju medlemmarnas pengar det handlar om & då är det väl rimligtvis i allas intresse att vi säljer! Inte bara "nejmen vi kan inte flytta på glöggen, den har alltid stått på samma ställe". Blev så där irriterad att jag kände mig som pappa måste ha gjort när en främmande tant använde vårt utedass i stugan utan att den var färdigmonterad (inget hål i backen än alltså...). Sen fick jag påminna mig om att jag inte kan bli så arg, jag gillar ju de här personerna egentligen - det är bara det att alla är stressade & vaktar sina egna revir. Lite djupandning & ett samtal till vår ordförande & jag känner att jag kan dyka upp på morgonens möte utan den verbala stridsyxan i högsta hugg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0