Med hängslen & livrem!

Kokboken går ju i tryck den här veckan & idag kom jag på att det kanske hade varit så där lite småsmart att inkludera någonslags disclaimer i början av boken. Bara utifall att någon tuttat fyr på huset & sen bara "men jag tände BARA värmeljusen för att jag blev inspirerad av den svenska kokboken". Hade ju varit lite surt att dra på sig en stämning så där. Sagt & gjort, fram med en bunt böcker & så knåpade jag ihop ett par rader om hur ingen av de som är involverade i kokboken har något ansvar för eventuella skador som kan uppstå i samband med att kokboken används. Paul tycker att jag är superlöjligt & skypade "lägg till en rad om att ni inte heller tar ansvar för paper cuts". Enligt honom är sånt här nödvändigt i USA, inte här i Canada. Vilket han kan ha en poäng i, men samtidigt så har jag ju sett fall här där folk blivit stämda från hus & grund - helt baserat på andra människors idioti. Så, så länge det finns idioter där ute så väljer jag att gardera mig. Punkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0