No honey, we won't buy 40 chocolate bars...

Idag fick jag klart för mig hur Paul egentligen tänker på svensk valuta - i form av chokladkakor. Efter att jag informerat honom om mina 500 kr att casha ut på Coop så blev han tyst ett litet tag. Sen kom det:
 
Paul - That must be close to 40 Marabou chocolate bars... right?
Moi - Honey, we're not going to buy 40 chocolate bars.
Paul - Why not, it's not like we can buy "korv" for it! We can't bring that much "korv" with us back!
Moi - We're not getting 40 chocolate bars, end of discussion.
Paul - Well... I still think it's a good idea...
 
Herregud, 40 chokladkakor... det finns väl annat jag vill fylla väskan med när vi åker tillbaka. Punch som exempel! Anyway, jag har redan kommit på vad jag vill köpa för pengarna - en julkalkon så att vi kan ha en canadensisk julmiddag den 25:e. Måste bara ringa till Coop antingen i Lycksele eller Älvsbyn & se till så att de har åtminstonde en på lager!
 
p.s. om ni nu sitter & tänker "fy sjutton vad elakt, inte en endaste fattig liten Marabou till Paul"... Det här packade vi upp för julmarknaden tidigare idag. Jag lovar att han kommer att få sin kakaokvot fylld!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0