Varje år, samma visa...

Nästa helg går ju SWEAs julmarknad av stapeln & som vanligt så är det Birgitta & jag som ansvarar för köket. I ärlighetens namn så drar Birgitta det absolut tyngsta lasset, men jag har ett par arbetsuppgifter som jag sköter varje år. En av dem är inköp av skinka & ost, i år blev det 13 kilo av varje. Vi har lagt vår order på samma bageri i flera år, men ändå så dör de typ lite av chock när jag säger hur mycket jag vill beställa. Så varje år får man frågan om man verkligen menar TRETTON... Jaha... det gjorde jag... Men KILO då, menade jag verkligen KILO? I år gick det någorlunda smidigt, jag behövde inte skriva ner THIRTEEN KILOS på en papperslapp den här gången. :) Övrig order jag kan bocka av från min lista, 50 liter mjölk. Enda stora posten som är kvar nu är 98 salladshuvuden (som förövrigt är svaret på hur många salladshuvuden man kan få in i en SAAB 93 & ändå få rum med föraren)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0