& lite korintkakor på det...

När jag ändå stod & mätte ihop ingredienser till cupcake-satsen igårkväll (förbereder alltid kvällen före så att jag bara kan hälla ihop allt sekundsnabbt på morgonen) drog jag ihop en sats korintkakor också. Lika bra när jag ändå hade mjöl & socker ute liksom! Så efter att alla små cupcakes hade kommit ut ur ugnen åkte korintkakorna in. Jag vet att korintkakor är julkakor hemma i Sverige, men det var faktiskt första gången jag bakade dem. De har nämligen aldrig utgjord en beståndsdel i det Janssonska julutbudet. Nu har jag ju ingen aning om hur de smakar, men baserat på hur aptråkigt det var att kavla ut all klibbig deg så tror jag att jag kommer att fortsätta hålla mig till våra gamla klassiker. Anyway... ett kort till till SWEAs kokbok fick jag i alla fall producerat!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0