Vissa saker saknar jag...

Det är väldigt sällan som jag saknar kakor, godis, glass & dylikt. Bara någon enstaka gång så där kan jag få ett sekundsnabbt sug & sen är det över. Alltid när det händer så rör det sig om barndomsfavoriter. Som igår - jag lagade ugnsbakade äpplen med hemmagjord vaniljsås. Vaniljsåsen... ÅH vad jag ville ha! Det luktade så himla gott när jag rörde ihop den att jag bara ville hälla upp krämen i en skål & äta upp allt på egenhand.
Men jag lyckades hålla mig. Tror dock att jag måste laga en till laddning äpplen samt köpa på mig en liten bytta med vaniljyoghurt. För suget försvann liksom aldrig helt...

Kommentarer
Postat av: Jo

Recept på det tack =)

Svar: På vaniljsåsen? Väldigt enkelt - vispa bara ihop 2 ägg-gulor med 2 dl mjölk & lika mycket grädde, 1 msk socker & 2 tsk potatismjöl. Sjud under omrörning tills såsen tjocknar, ta av från plattan, låt svalna & rör ner 1 msk vaniljsocker.
Ida

2012-10-23 @ 13:41:31
Postat av: Jo

Tack, men jag tänkte främst på äpplena =)

Svar: Jahaja! Um, ska se vad jag kan göra...
Ida

2012-10-25 @ 00:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0