Hoppas vi klarar oss från strömavbrott!

Paul kom hem med sushi till middag, bara utifall att - för det är så himla irriterande om strömmen går mitt i matlagandet. Strömavbrott är nämligen väldigt vanligt här i Toronto, i princip så är det väl så att man får räkna med mindre avbrott så fort det är dåligt väder. Alla kablar går nämligen på ytan här, så blåser ett träd omkull så är det klippt. Hitintills har vi klarat oss & jag håller verkligen tummarna för att vi inte behöver vakna till ett utkylt hus imorgonbitti! Med fyra grader utomhus hade det varit lite bitigt att kliva upp om huset saknar värme... Får kanske ta & lägga fram termokläderna bredvid sängen så att jag kan hoppa rakt i dem vid behov. :)

Kommentarer
Postat av: Jo

Var ensam på landet en gång när strömmen gick och jag var hungrig (mitt i vintern också). Lösning; satte igång kakelugnen och stekte köttbullar i gutgärnspanna över elden. Funkade alldeles utmärkt =) Slutsatsen är ju att det är bättre att bo på landet när strömmen går.

Svar: Jo men så är det absolut! Paul & jag åkte iväg för att köpa på oss lite mat för någon timme sen & det är lite lätt kaos i stan pga att så många trafikljus är utslagna. Hade inte varit något som helst problem med det vare sig i vår stuga här, Ringelviken eller Fridhem!
Ida

2012-10-30 @ 18:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0