Kanske det vackraste jag tillverkat...

Igår avslutade jag min första kurs i att tillverka blommor i sockerpasta. Jag måste erkänna att jag är så sjukt nöjd med resultatet & nu vill jag bara fortsätta att tillverka sånna här små konstverk på löpande band! Jäklar, jag har valt fel yrkesbana... Anyway, de här blommorna bemästrar jag så här lång:

Callaliljor, Sugar peas & förgätmigej...
Rosor, prästkragar & något litet vitt... :)
Samt orkidéer...
 Alltså, jag vill bara springa iväg till en blomsteraffär & köpa på mig varje blomma jag kan hitta & sedan bara sätta mig ner & pyssla med sockerpasta & inget annat. Kämpa för att få till bladen så naturtroget som möjligt, forma knoppar som ser ut som om de ska brista vilken sekund som helst, få till färgerna så att de är helt perfekta... Åh så roligt det här är!

Kommentarer
Postat av: ma

Otroligt fina småkonstverk!

Svar: Tack mamma! Jag tror att du älskat att ta den här kursen!
Ida

2012-10-05 @ 18:42:24
Postat av: Alex

Gud vad fina! Du är verkligen riktigt duktig. Jag hade aldrig lyckats få till något såntdär

Svar: Tack! :) Kurserna är så roliga, blir som en drog! I fall att du tycker att pyssel är roligt så kan jag verkligen rekommendera att du testar själv!
Ida

2012-10-06 @ 12:14:49
URL: http://swedishingreece.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0