Men hur friade han då?!

Slår på datorn & möts av "kungligförlovningsyra" - yogurten glöms bort & jag vill läsa ALLT. Dels för att jag gillar vårt kungahus (mer glamour till folket!), dels för att den här typen av nyheter blivit väldigt mycket mer intressanta sedan Paul friade. Nu har jag ju liksom ett verkligt frieri att jämnföra med! SÅ jag blir så nyfiken, hur friade han? I svensk anda?
 
Madeleine & Chris sitter & äter frukost, Madeleine rostar en skiva bröd till Chris. Chris tittar på brödskivan "Honey, no one toast bread as you". Madeleine "Shall we get married then?". Chris "Sounds like a sound plan". Madeleine "So are we engaged?". Chris "I think we are, I guess we get married around 2018". Madeleine "Bra, then our kids can be the flowergirls". Chris "Perfect, pass me the butter honey". Madeleine "SMÖÖÖÖR".
 
Eller, så firade han på amerikanskt sätt - som en överraskning som han lagt ner en massa tid på att planera in i minsta detalj & jag blir så så nyfiken! För hon är ju ändå prinsessa, med allt vad det innebär - så jag undrar vad han gjorde för att just överraska henne? Det måste ju vara så svårt med någon som sett så mycket glitter & glamour i sitt liv. I mean, i Pauls & mitt fall... Jag har växt upp bland renar - placera mig framför en palm & jag är "swept off my feet". Inte riktigt samma potential till det med Madeleine...

Kommentarer
Postat av: victoria, på andra sidan atlanten

haha love it.
hej hittade just din blogg och va tvungen att kika in. Jag bor nere i Niagara och här finns det minsann inte en enda svensk till. så kul att se att i toronto finns det iallafall någon :)

Victoria

Svar: Hej Victoria! Det finns massor med svenskar här i Torontotrakten, så du får väl komma hit & hälsa på när du vill prata lite svenska! Oh, du kan komma på SWEAs julmarknad:
http://www.harbourfrontcentre.com/winter/

Lördagen & söndagen den 24-25 november, så ni kan ju köra ner & köpa på er knäckebröd, glögg & gud vet allt vad vi säljer där. Älskar julmarknaden, så har du inte varit där tidigare så är det verkligen ett tips!
Ida

2012-10-29 @ 14:39:33
URL: http://victoriabeninger.blogspot.com
Postat av: victoria, på andra sidan atlanten

Super tack för tipset! vi kommer garanterat på julmarknaden.
Jag har börjat sakna sverige nå otroligt efter vi fick barn.
hur länge har du bott i toronto och vart bor ni? om man får va nyfiken :)

Svar: Men du, då kanske det är en tanke att gå med i svenska kyrkans barngrupp (sångstunder om jag förstår det rätt) eller svenska skolan. Finns ett par stycken här, jag kan skicka info om du vill! Har bott här sedan 2007, så jag vet hur det är att längta hem! Speciellt kring jul, är det ingen snö här då så är det SÅ deppigt! Bor på västrasidan, nära Jane St.
Ida

2012-10-29 @ 20:20:32
URL: http://victoriabeninger.blogspot.com
Postat av: victoria, på andra sidan atlanten

Ja det vore jätte snällt! jag kan nog google det med. Det är ju bara så synd att det är så lång att köra för oss. det blir liksom en heldags tur och det är lite svårt med en 14 månaders tjej :) annars hade jag föreslagit en fika dejt haha
Men julmarknad blir det absolut!!
kram

Svar: Det ska finnas en svensk skola i Halton, det kanske hade fungerat lite bättre? Kommer du till Toronto så hör av dig, klart vi måste ses för en fika!
Ida

2012-10-29 @ 20:44:00
URL: http://victoriabeninger.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0