A very chilly experience...

Det märks att stugan ligger lite mer än två timmar norrut - igårnatt kröp temperaturen ner till TRE grader! Helt hemskt! Speciellt som stugan enbart värms av en vedeldad spis som står nere i källaren. Eftersom hela ena sidan av huset är ett enda stort fönster så gör den där spisen inte så där jättestor skillnad kan jag säga...
Nu hade jag ju visserligen planerat för en kall natt & tagit med min underbara sovsäck - men det var ju inte direkt så att man skuttade ur sängen på morgonen med glädjefylld energi. Snarare så där att man låg & drog ut på att behöva lämna värmen tills dess att man nästan kissade på sig... Anyway - med fyra lager tröjor & två koppar skållhet te överlevde jag fram tills dess att solen sakta började värma. Fast den första timmen eller så fick jag måla med en värmefläkt bredvid mig. Målandet börjar föresten ta sig riktigt bra, Paul fick i sig tillräckligt med cider igår för att våga stå på den näst översta stegpinnen (vi har en sån där stege som ser ut som ett upp&nedvänt V) - så nu har han grundat upp till nocken på huset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0