En STOR fördel med att flytta hem till Sverige...

Ibland förvandlas jag till Ida Osammarbetsvillig. Du vet att jag har metamorferat till den personligheten i fall att jag är väldigt tyst, inte ler & tittar på dig som om du vore dum i huvudet. Det senare draget är direkt kopplat till att jag de facto tycker att du är dum i huvudet. Igår fick vi till en riktigt klassisk "Ida Osammarbetsvillig". Vi var nämligen tvugna att åka till Pauls föräldrar för att lämna tillbaka deras van. Inget märkligt med det, de behövde den så det var inte så mycket snack om saken. Cirka 20 minuter innan ankomst ringer Paul upp & säger att vi är nära (detta efter att ha tillbringat de senaste 50 minuterna i vidrig rusningstrafik) & Pauls mamma bara "men vad bra, då åker vi till din moster & flyttar möbler så fort vi bytt bilnycklar". Det här är SÅ TYPISKT Pauls mamma - hon har alltid sin egna lilla agenda & bryr sig aldrig om att informera någon annan om den. Hon bara förutsätter att vi ska vara skitpå att åka till hennes syster & kånka möbler i källaren klockan 7 på kvällen när vi inte ätit middag. Jag betihop där i bilen & bara spydde galla inombords. Så kom vi fram & tanten bara "jag, jag, jag, jag..." följt av "You look tired". Paul svarade att "jo vi är trötta, det var tungt jobb i stugan i helgen & så har vi haft långa arbetsdagar nu under veckan". Varpå hon svarar "Jag vet precis vad du menar, jag har jobbat i trädgården hela veckan & ibland när jag varit där ute två timmar i sträck så bara VIKER sig knäna".
 
Två timmar... TVÅ TIMMAR?! Men testa att sätta upp gipsskivor i taket i 10 timmar!!!
 
Det var med andra ord inget bra besök, speciellt inte när Paul frågade om vi inte kunde flytta möblerna någon annan dag när vi inte var fullt lika trötta. Då fick vi hela drama queen registret (GÅ, jag bär dem själva... jag är ju skadad, men det får gå i alla fall för man ställer upp för familjen) & efter det så sa vi faktiskt bara tack & adjö & drog. På riktigt, att flytta till Sverige & närmare min familj känns ju väldigt frestande de dagar utbytet med Pauls mor ser ut på det här sättet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0