Det blir INTE "Moon River"...

Minns hur jag gick igenom "Breakfast at Tiffany's" typ på någon timme när jag läste den för en massa år sen. Sedan försökte jag arbeta upp någonslags hype för filmen, men lyckades aldrig bli så där förtrollad av Audrey Hepburn som man ska bli. Antar att det bygger på agget jag känner över att hon fick rollen som Eliza i "My Fair Lady" istället för Julie Andrews. Det till trots så älskade jag musiken i filmen - Moon River var en favorit i många många år.

Tills idag. För idag var det dags för vår dansskolas våruppvisning. Paul & jag har ju bara dansat i två månader (imorgon), så vi bidrog bara till potlucken - men efter två uppvisningsblock kunde vi ju konstatera att ALLA nybörjare valde vals & i princip alla dansade till just Moon River. Efter den tredje rundan tittade vi på varandra & sa unisont "That's not our first dance". Happ, en sång på "ickelistan"... ett par till att bocka av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0