När är det nog?

Jag börjar känna att det kanske är dags att avgå från SWEAs styrelse. Har lärt mig så mycket genom åren, haft så mycket roligt, känt att jag bidragit... men på sista tiden har det bara känts jobbigt. Det pratas på utan att vi når resultat, allt tar jättelång tid, stämningen är si så där. Jag går dit för att jag måste, inte för att jag vill, & jag åker därifrån & känner att den negativa vågskålen är bra mycket fullare än den positiva. Samtidigt är det så svårt att släppa greppet om något som man gett så mycket tid - när är det dags att kliva åt sidan? Att säga "Tack för den här tiden men nu är det nog"? Jätte, jätte, svårt... Minns när jag var sexmästare på Geologen i Lund, la ner min själ i varje fest i 2 års tid & tillslut kom jag till den punkten att jag var slutkörd. Helt trött på alltihop: på den dåliga responsen, på att det var så otacksamt, att jaga folk. Jag var så less & gjorde mest bara jobbet för att jag var rädd för att släppa på kontrollen. Tillslut så tvingade jag mig själv att lägga ner - blev avtackad med en blomma & det kändes så skönt att ha det bakom sig med hedern i behåll. Kanske att jag kommit till den brytpunkten med SWEA nu, den punkten då jag fortfarande gör mitt jobb bra nog att jag kan lämna över till någon annan på ett bra sätt...

Kommentarer
Postat av: Trillingnöten

Jag är också en sån där som har svårt att gå vidare och bryta med det gamla, fastän det kanske är dags. Jag får låta tanken gro lite och sen bestämma mig...om du känner så här, så sug på tanken att sluta ett tag och sen gör slag i det. Har tanken väl slagit rot så är det svårt att fortsätta...

Svar: Det är jättesvårt att släppa greppet! Jag känner ofta att om jag släpper något, då kommer det bara att bli pannkaka sen - även fast jag vet att ingen är oersättlig. Men som sagt, jag tror att du har rätt - jag får ge det en månad eller två, sen ta ett beslut.
Ida

2013-04-19 @ 16:14:27
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0